לפרטים חייגו 0524-350303

מהי אוסטאופתיה

אוסטאופתיה היא שיטת איבחון וטיפול בנזקים בחלקי הגוף כגון, שרירים, רצועות, מפרקים ועצבים. כאשר הגוף נמצא במצב מאוזן ופועל באופן אופטימלי כמו מנוע מכוון היטב, הוא יפעל במינימום שחיקה ונזק.

האוסטיאופתיה נוסדה בארצות-הברית באמצע המאה ה-19 על-ידי ד"ר אנדרו טיילור סטיל (Andrew Taylor Still, 1917-1828), רופא אמריקני שפעל באזור המערב התיכון של ארה"ב (שהיה אזור שוליים כפרי, על גבול הציוויליזציה).

בזמן שהרפואה נלחמה, ללא הצלחה, במגיפות שהביאו למותם של אלפים, הקדיש ד"ר סטיל את כל מרצו לשיפור הטיפול הרפואי.

לאחר מחקר מעמיק הוא ניסח את יסודות אבחוניו:
1. המבנה והתפקוד קשורים זה בזה.
2. תנועתיות היא יסוד החיים.
3. לגוף יכולת לרפא את עצמו.
4. מצבו של חלק אחד בגוף משפיע על אזורים אחרים באמצעות מערכות ההולכה (דם, לימפה) ומערכת העצבים.

ד"ר סטיל הקים את בית-הספר הראשון לאוסטיאופתיה בארה"ב והעמיד דורות של תלמידים שהמשיכו את דרכו, אך בד בבד גם פיתחו ושכללו את שיטת הטיפול.

הטיפול האוסטאופתי יעיל לטיפול בכאבי גב חמורים או כרוניים, כאבי צוואר, פריצת דיסק, כאבי פרקים, כאבי שרירים, כאבי ראש, כאבי בטן, דלקות ואפילו עוזר ללחץ וחרדה ופציעות ספורט.

מה הם מאפייני הטיפול?

הטיפול מתבצע על מיטת טיפולים מיוחדת כאשר רצוי שהמטופל ילבש בגדים רפויים ונוחים. הטיפול מבוצע בעדינות, באופן מתון, אינו כרוך בסיכונים ומתאים לכל גיל.

הטיפול מבוצע באמצעות - מתיחות, לחיצות, הנעות המפרקים ומניפולציות. טיפול זה מגביר את התנועתיות של האיזורים הפגועים, מפחית את הכאבים, ומעודד את הריפוי העצמי של הגוף.

הטיפול כולל סידרה של מפגשים במהלך המפגש הראשון עובר האוסטיאופת עם המטופל על ההסטוריה הרפואית שלו, מתבצעת סדרה של בדיקות פיסיות, נערך מיפוי האזורים הבעייתיים לצורך דיאגנוזה. לאחר מכן מתגבשת תכנית טיפול.

התכנית יכולה לכלול טיפול בודד או סדרה של טיפולים בהתאם למצבו של המטופל.